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La Madonina |
Milanesa
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O Madonna
indorada del Domm di Vespasiano Bignami Altri testi: - E pur mi disi
di Walter Valdi - Ai sò dusent ann di Nino Rossi Mp3 - Madonina |
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Madonina(G. D’Anzi) A disen la canzon la nas a Napolie certament g'han minga tutt'i tòrt Sorriento Margellina tutt'i popoli i avran cantaa almen on milion de vòlt Mi speri che se offenderaa nissun se parlom un cicin anca de nun. O mia bella Madonina che
te brillet de lontan tutta d’òra e piscinina ti te dòminet Milan. Sòtta a ti se viv la vita se sta mai coi man in man. Canten tucc: «Lontan de Napoli se moeur» ma poeu vegnen chì a Milan... Adess gh'è la canzon de Roma magica, de Nina er Cupolone e Rugantin Se sbatten in del Tever, ròba tragica esageren, me par on cicinin Sperem che vegna minga la mania de mettes a cantà: "Malano mia!". … Si, vegnì senza paura num ve slongaremm la man tutt el mond a l'è paes, a s'emm d'accòrd, ma Milan, l'è on gran Milan |
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La storia della
Madonnina
Nella seconda metà del secolo
XVIII, assicurato e ormai pacifico il governo di Vienna sulla Lombardia, si
inizia una intensa opera di riorganizzazione e di sviluppo dello Stato che
rinnova le strutture, cerca potenziare la vita economica: è l'epoca di Maria
Teresa, dell'assolutismo illuminato, alla cui opera collaborano, attenti ed
entusiasti, i nostri illuministi,
quali Pietro Verri e Cesare Beccaria. Rifioriscono le industrie, riceve impulso l'agricoltura, la cultura approfondisce serie ricerche storiche e discute le dottrine nuove della economia politica; l'università di Pavia accoglie scienziati di fama internazionale, si schiude, severa, la poesia del Parini. Le aspirazioni della
Fabbrica del Duomo si orientano intorno al 1790 all’ultimazione della
copertura del Duomo, e particolarmente del tiburio, che si voleva coronato di
guglia terminale in concordanza con lo stile del tempio, quale già apparsa
nei disegni per la facciata del Buzzi. Indagini sulle condizioni di stabilità
del tiburio, a cui aveva preso parte il Merlo, architetto fantasioso quanto
buon matematico, avevano portato a conclusioni rassicuranti. Infine si diede incarico del
progetto a Francesco Croce a condizione che si valesse degli studi
predisposti dal Merlo. Intervennero uomini di scienza, e il progetto ebbe
consensi di matematici insigni, quali il Boscovich e il De Regis. Nel 1774 la « Madonnina »
modellata, fusa in rame dallo scultore Giuseppe Perego e fu issata in vetta
alla svelta guglia del Croce. |
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O Madonna
indorada del Domm
O Madonna indorada del
Domm, fina tant che te vedi a
lusì, mi stoo ben, sont allegher,
foo i tomm. Ma on moment che no t'abbia
pu tì, sotta i oeucc - o Madonna
del Domm senti on voeuj, gh'hoo on magon
de no dì. Sberlusis, o Madonna del
Domm! Che te veda de nott e de
dì!... Senza tì Meneghin l'è pu
omm... o Madonna indorada del Domm! Torna
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Come
è nata la canzone “Madonina”
Si era nel '34. Milano
cominciava a popolarsi di immigrati napoletani o comunque meridionali. D'Anzi
animava il Pavillon dorè, suonava di tutto: canzoni proprie e di altri,
italiane e straniere, ma alla fine c'era sempre qualche cliente che gli
chiedeva “O sole mio”. La cosa si ripeteva tutte le sere, e D'Anzi, una
notte, decide di dare una risposta a questa gente venuta a Milano, che a
Milano ci campava benissimo, ma che invariabilmente pensava al "sole di
Napoli”. Arrivato a casa si mette al piano e compone parole e musica della
canzone che forse lo ha reso più famoso, e che maggiormente rappresenta
Milano. Questa è una delle poche canzoni scritte senza la collaborazione di
Alfredo Bracchi il suo paroliere preferito. |
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Altri testi
dedicati alla Madonnina
E pur mi disi(Walter Valdi) E pur mi disi che la Madonina a la mattina senza fass vedè la spara on colp in aria e la dà‘l via. E numm…’taccom a corr compagn
de quej ch’hinn
‘dree a stabilì on record o a fà ona corsa. Femm
istess precis. ‘taccom
a corr a
‘ndà de chì de là: gh’emm
tanti ròbb de faa ! gh’emm de ‘ndà in banca per quattà ona tratta, in via Manin se nò me tiren biòtt. Gh’emm de ‘nda in del dottor, in de l’avocatt, a portà i liber giò in del ragionatt. Gh’emm
de vedè chel tal ch’el gh’ha on’idea che in fond l’è minga mal: l’è de studià. Corrom in ditta perché
gh’emm de timbrà, o in offizi, in negozi. Gh’emm tutt la nostra corsa. Corrom a pee, in macchina, in lambretta e intant che corrom ghe la mettom tutta. Corrom in de per numm, insemma a i alter e in tal che corrom numm, corren i alter. Restom indree, se ciappom, se distaccom, se sorpassom, se incazzom… Se fermom mai. Se fermom a mezzdì, ai sett or de sera, Però l’è nò on fermass L’è… on’arimòrta Dopo ‘taccom a corr on’altra vòlta. Corrom perché se nò poeu sarren su perché hinn giamò ‘dree a faa el fuoriprogramma. Ghe tocca corr perché gh’emm el pontell e prima gh’emm de ‘nda – porca sidella – a pagà el pont e mezz a chel pistola ch’el tegn a l’Inter. Numm gh’emm scomettuu e ‘emm tegnuu el pari e’l Milan: ‘emm perduu. Corrom e par che gh’emm de fermass pù. Cosa corrom de fa? Numm
semm faa inscì, l’è inscì Milan, che prima anmò de vess ona città l’è
ona manera de viv. De
viv de corsa , de fa quaranta ròbb in ona vòlta, numm semm minga content se
femm nò inscì. Chi le sa minga, chi’l ne cognoss nò el
dis: Ma hinn matt? Cosa corren de fa? Ma indova van? Perché stan minga quiett? Le sa el Signor! Nò el Signor le sa nò …la Madonina che a la mattina senza fass vedè, la spara on colp in aria e la dà el via. E numm se gh’emm de fa? Sentom sparaa… e alè ‘taccom andà. |
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Ai sò dusent ann(Nino Rossi) Dedicada al bicentenari de la Madonina Alta, fra i guli de marmo al ciel protes, gh'è la Madonna che parla in milanes. In di nòster coeur, séntom per Lee, sonà
on concert de milla campann. Milla violin, cantà per Lee, on'Ave Maria ai sò dusent ann. Calda carezza, nòster sorris, s'giaffa de sô in mezz a 'sto gris. Da l'alta guglia, sora de nun, Sciora ammantada, d'or e de fumm, se la te riva, in mezz al baccan, 'st'Ave Maria, protegg Milan. Santa fra i guli,che paren sbusà el ciel, sora la Cattedral. |
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Bibliografia
IL NOSTRO DUOMO, Comune di Milano - Ripartizione
Educazione, Quaderni della Città di Milano MILANO - IL DUOMO, Giacomo Bascapè - Paolo Mezzanotte, Emilio
Bestetti Editore, Milano IL DUOMO NELLA VITA CIVILE RELIGIOSA, Enrico Cattaneo,
Centro Ambrosiano di documentazione e studi religiosi MILANO RIDE E CANTA - Storia, fotografie, biografie,
commenti e brani originali della Milano che ride e canta, Borgatti Enrico,
1985 |
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